۲۰ نقل و انتقال تأثیر گذار در اروپا + عکس
تاريخ : پنج شنبه 14 شهريور 1392برچسب:, | 17:53 | نویسنده : محمد ميرابي

روز پایانی نقل و انتقال‌ها همان حال و هوای همیشگی را داشت. تیم‌ها تا ساعت‌های پایانی در حال چانه‌زنی برای خرید بازیکن مورد علاقه‌شان بودند. برخی از جابه‌جایی‌ها در دقیقه‌های آخر انجام شدند ولی برخی‌ تیم‌ها هم با وجود تلاش فراوان تیم‌ها برای دست یافتن به نتیجه، موفق نبودند.

بیشتر باشگاه‌ها نتوانستند نقطه‌های ضعف خود را با جذب بازیکنان مورد علاقه بپوشانند. این بازیکنان راهی تیم‌های دیگری شدند تا به جز حسرت چیزی برای هواداران باشگاه باقی نماند اما در سوی دیگر برخی تیم‌ها بودند که با خرید بازیکنان مورد علاقه‌شان فصلی روشن را پیش روی خود متصور هستند.

در زیر به 20 انتقال مهم در فصل نقل و انتقال‌های تابستانی اشاره می‌شود:

باید دید ایسکو تا چه حد خوب است که رئال مادرید برای باز شدن فضا برای نمایش این بازیکن حاضر شد کاکا را به میلان بفرستد و مسعود اوزیل را نیز به آرسنال بفروشد؟ البته که این بازیکن 21 ساله یکی از بهترین هافبک‌های تهاجمی در فوتبال دنیا است. بدون شک ایسکو نیز زمانی که با 30 میلیون یورو از مالاگا به سانتیاگو برنابئو آمده این موضوع را می‌دانست. او از زمانی که در ترکیب رئال مادرید قرار گرفته خوب بودن خودش را ثابت کرده و به یکی از بازیکنان کلیدی رئال بدل شده است. سه گل در سه دیدار ابتدایی لالیگا نشان از فوق‌العاده بودن خرید رئال مادرید دارد. حریفان از اینکه ایسکو روز به روز بهتر می‌شود هراس دارند.

با حضور نیمار در بارسلونا می‌شد پیش‌بینی کرد که جا برای ادامه حضور داوید ویا تنگ شده باشد اما از سویی اینکه بارسلونا حاضر شده باشد یکی از بهترین مهاجمان تاریخ تیم ملی فوتبال اسپانیا را تنها با 5.1 میلیون یورو به باشگاه دوم شهر مادرید واگذار کند تا حدی گیج‌کننده است. در واقع درست است که ویا 31 ساله شده ولی بدون شک یکی از زهردارترین مهاجمان حال حاضر اروپا است. او در نخستین حضور رسمی در ترکیب اتلتیکو مادرید در سوپر جام باشگاه‌های اسپانیا مقابل بارسلونا به میدان رفت و با شوتی سر ضرب موفق به گشودن دروازه کاتالان‌ها شد تا ارزش‌هایش را خیلی زود به رخ تیم پیشین خود بکشد. این گل نشان از آن داشت که حتی اگر بازیکنی همواره در اوج آمادگی قرار نداشته باشد ولی کلاس‌اش ثابت می‌ماند.

اینکه سران منچسترسیتی دوست داشتند هر چه زودتر از دست آپاچی آرژانتینی خلاص شوند بر کسی پوشیده نیست. از زمانی که توز از منچستریونایتد به سیتی نقل مکان کرد بیش از آنکه برای این تیم سود داشته باشد، ضرر داشت. اکنون او در یوونتوس رفتارهایی که در سیتی داشت را ندارد. کارلوس در ترکیب بیانکونری به یک مهاجم میانی کلاسیک و بسیار پر قدرت تبدیل شده است.

بسیاری کارلوس توز را بازیکنی می‌دانند که ثبات ندارد. او خیلی کم در اوج آمادگی قرار می‌گیرد و پس از آن در هر باشگاهی که بوده محو شده است اما اکنون در یوونتوس به مانند یک آپاچی تمام عیار به میدان می‌رود و به شکلی بازی می‌کند که همه را به تحسین واداشته است. او در سه دیدار رسمی برای یوونتوس سه بار دروازه حریفان را باز کرده است.

4. ماریو گومز - بایرن مونیخ به فیورنتینا (15.5 میلیون یورو)

هنوز هم بسیاری از کارشناسان در اروپا نمی‌توانند باور کنند که چطور فیورنتینا با 25 میلیون یورو استوان یووتیچ را به منچسترسیتی فروخت و 10 میلیون یورو سود خالص به حساب بانکی‌اش واریز و مهاجمی مانند ماریو گومز را نیز به ترکیب تیم خود اضافه کرد. در حالی که از گومز به عنوان یک ماشین گلزنی یاد می‌شود ولی او هیچگاه در طول یک فصل بیش از 14 گل برای تیم‌هایی که در آنها حضور داشته گل نزده است. درست است که او ویژگی‌های خاص خودش را دارد ولی جلوی دروازه حریفان او یک قاتل بالفطره به حساب می‌آید. اگر او بتواند با جوزپه روسی به درک خوب و یک بازی‌خوانی عالی دست یابد می‌تواند به همراه او به یکی از زوج‌های خطرناک در اروپا بدل شود.

5. مسعود اوزیل - رئال مادرید به آرسنال (50 میلیون یورو)

پس از آنکه در ساعت‌های پایانی فصل نقل و انتقال‌های تابستانی اعلام شد که مسعود اوزیل در حال امضای قرارداد با آرسنال است، ابراز خوشحالی جک ویلشر و آرون رمزی، دو تن از هافبک‌های جوان آرسنال از این موضوع نشان دهنده این است که اوزیل تا چه حد بازیکن بزرگی است. سران آرسنال به خوبی پول خود را برای قدرتمندتر کردن تیم‌شان استفاده کردند. هیچکس نمی‌تواند بگوید آنها می‌توانستند این پول را در جای دیگری برای بهتر شدن تیم‌شان هزینه کنند. در هر حال آرسنال در حالی توانسته بهترین هافبک تهاجمی دنیا را به تیمش بیاورد که زین‌الدین زیدان، دستیار سرمربی رئال مادرید بر این باور است که با رفتن اوزیل از رئال، داشتن دید خوب، کنترل توپ فوق‌العاده و پاس‌های گل نیز از سانتیاگو برنابئو رخت بر بسته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • جومم
  • رفتن